2006-04-19

Fullt sjå...

Oj,oj, oj vad jag har eftersatt bloggen. Men jag har sovit så lite och det har varit fullt upp med Tindra och bebbarna. Matning varannan timma dygnet runt och tutt-massage samtidigt, allt som allt tar det en timma sen blir det en timmas paus - haha - dvs under den timman ska man:

hinna äta själv (måste man det?)
sova (det är helt överskattat!)
säga hej till sonen (det måste man!)
mata de andra katterna och tömma kattlådor och så klart gosa lite med dem (de har varit så snälla)
tvätta handdukar och fleecefiltar (Tindra vill ha nybäddat och rent annars börjar hon flytta bebbarna)
ge Tindra medicin (det vill hon inte ha)
svara i telefon (alla vill veta hur det går ;), och det förstår vi ju)
maila lägesrapporter och försöka få igång webbkameran på nätet (bah! för webkameror, programvaror och brandväggar och när vi väl fått det att funka vill Tindra flytta på bebbarna)
sitta/ligga och lugna Tindra när tuttarna gör ont och bebbarna vill äta (usch det gör ont i hjärtat på en att se henne ha så ont)
laga mat och diska (papptallrikar, rester och färdiglagat - det är bra grejer det)
fota (fast utan att störa eller störa så lite som möjligt)
har jag glömt nått? jag skulle behöva såna där amningshormoner som gör en lugn - fast sömnbrist ger ungefär samma effekt men en hel del blåmärken också
jo man behöver ju så klart själv sköta sina hygienbestyr (mina kläder är indränkta i mjölkersättning)

Ja hur är läget nu då, det vill ni förstås veta ;)

Jo äntligen verkar det som om det har vänt! Tindra accepterar att bebbarna tuttar och de får i sig av mjölken. Hon tom tycker att det är skönt. Nu har hon inga knölar kvar alls. Hon tvättar och tvättar så bebbarna har fått skavsår på nosen men vi har kommit på varför nu. Det är pga stödmatningen. Nu tvättar hon mest där bak. Bebbarna går upp i vikt och vi börjar trappa ner stödmatningen. Men vilka små "vilddjur", de slåss om tuttarna, far runt i lådan, hamnar mest på rygg och skriker i högan sky. Den "lilla blå" är värst och mest försigkommen, ena ögat är nästan öppet och det andra är på gång, navelsträngen tappad och hon kan snart gå. Ja vad månde det bliva av dessa små...?

Tindra tycker att de är lite för mycket ibland då vill hon ta en tur runt i huset och hälsa på de andra, dricka vatten i lugn och ro och gå på lådan. Hon använder bara lådan i rummet i nödfall. Stackars liten, när vi kom in till veterinären i söndags så hade hon inte kissat på ett dygn. Blåsan var så full och det var precis som om hon inte visste hur hon skulle göra. Tarmen var också full och hon fick ett Microlax. Nu klarar hon båda bitarna själv. Hon gillar bebbarnas välling och hon får en del av den och blötmat eftersom hon inte vill dricka vatten nu eller äta torrfoder.

Åh bebbarna är så söta så man blir alldeles knasig!!! Jag ska försöka hinna med att uppdatera webbsidan idag med lite bilder och webbkameran. Nu ska jag ställa mig i duschen. Nähä det skulle jag inte jag ska kolla livliga bebbar...

Inga kommentarer: