2008-12-17

Kattordbok

miaow – Ge mig mat.

meeow – Lek med mig.

mrooww – Jag älskar dig.

miioo-oo-oo – Jag är förälskad och måste träffa min trolovade nedanför häcken här utanför. Sitt inte uppe och vänta på mig.

mrow – Jag känner för att föra lite oväsen.

rrrow-mawww – Snälla, det är hög tid att städa min kattlåda.

rrrow-miawww – Jag har själv städat min kattlådan genom att sprätta iväg innehållet så långt bort från kattlådan som var möjligt.

miaowmioaw – Har du märkt det markanta underskottet på kattleksaker i det här rummet?

mioawmioaw – Eftersom jag inte kan hitta något att leka med, så tror jag att jag ska vässa mina klor på den här möbeln som påpassligt nog fanns i närheten.

raowwwww – Jag tror att jag ska ägna några minuter till att slicka mina mest privata delar av min anatomi.

mrowwwww – (hörs endast hos hankatter) Jag har, till min stora bedrövelse, upptäckt att några utav mina mest privata delar inte följde med tillbaka efter det sista besöket hos veterinären.

roww-maww-roww – Jag är så glad över att du har återvänt hem från affären med hela famnen full av matpåsar, och jag ska därför stryka mig mot dina ben i ett försök att fälla dig.

mmeww – Jag tror minsann att jag hörde en inbrottstjuv i vardagsrummet. Om du känner för att gå ut och gå en rond med honom så kan jag ligga kvar här och hålla din säng varm.

gakk-ak-ak – Mina inre matsmältningsorgan verkar ha producerat en hårboll. Var tusan kan den komma från? Jag tror jag lämnar den här på mattan ifall dess rätte ägare skulle komma förbi.

mow – Att kura ihop sig är en bra idé.

moww – Att fälla är också en bra idé.

mowww! – Jag njöt verkligen av att ligga hopkurad och fälla i den varma, tumlade tvätten innan du kom och föste bort mig så burdust.

mraakk! – Hej, lilla fågel, vad sägs om att komma hit bort en liten stund.

mmmmmmm – Jag tänker sitta i solskenet i en vecka till eller så, och sedan tror jag att jag är nöjd.

Inga kommentarer: