2006-06-02

Vad händer här då?

Nu var det länge sedan jag skrev här. Vad kan man annat säga än att kattungarna växer som ogräs. De har börjat bli högbenta och tom Pälsbollen som har varit en lite knubbis börjar få hals och ben. Det blir lite besvärligt för nu är hon och Fjunbollen så lika varandra att vi måste titta två gånger eller ha dem bredvid varandra för att kunna säga vem som är vem.

Full fart är det på dem. De älskar att springa som galningar fram och tillbaka i sovrummet. De kan ta sig upp på högre höjder själva nu så man får ha lite koll på en annan nivå nu. Snart måste vi byta skiva i grinden för de är så långa när de ställer sig på bakbenen. Gör vi det kan vi ha dem ett tag till i sovrummet, sen blir det dags att flytta ner på bottenvåningen. De får följa med ner ibland och det tycker de är spännande. De rusar runt och kollar in alla små vrår, men kommer så snällt när man lockar på dem. Missy har kunnat hälsa på dem då om inte Tindra är med. Hon fattar ju att de är små men är inte så intresserad av att ta hand om dem, å andra sidan kan det ju också bero på att hon förväntar sig att Tindra ska komma farande och ge henne en vinge.

Shaggy är en riktig gringubbe. Som han fräser åt bebbarna ibland, speciellt åt Pälsbollen. Men jag har nog sett att han tvättat henne i rumpan en gång, när han trodde att jag inte såg ;-) Det är bra tycker jag att de får lära sig att ge sig, tuffa som få är de ju ändå. Tindra och Gustaf skämmer ju bort dem så mycket och de får göra vad som helst för dem.

Vi har haft besök av en kompis från Stockholm. Hon är en hundmännika men tyckte efter att ha sett bebbarna en tid att de faktiskt var ganska goa och tom söta, även om de ser ut som råttor ;-)

Bebbarna äter mer och mer "vanlig mat" och har längre perioder av lek och bus vilket inte alltid är så kul när man själv ska sova. Men de är ju små en kort period bara och fördelarna väger upp nackdelarna flera gånger om.

Jag har försökt att komma ikapp med att lägga ut album med foton på de små och jag börjar komma i fas nu. Några filmer hoppas jag kunna lägga upp också. Min kamera har fått spunk och uppför sig inte alls som jag önskar och eftersom jag inte är så duktig på alla inställningar få jag konferera med kunnigare kompisar och prova mig fram. Hela bildsviten från 06-05-28 blev knallblå, så det blev till att sätta sig och redigera bilder.

Inga kommentarer: