2006-05-10

Gustaf, ommöblering & lösspringande katter

Gustaf börjar bli som vanligt igen, lika knasig. Han har busrusningar med Shaggy, försöker gömma sig bakom soffan med tratt på huvudet. Det går inte så bra även om man tar sats det mesta man orkar för det är bara ca 10 cm mellan soffan och väggen. Det får inte plats en tratt där om man inte backar in vill säga och mosar till den lite. Annars går det också bra att rusa upp i soffan på två steg med avstamp på Konrads huvud. Hela familjen hoppar högt av överraksning och Gustaf är sååå nöjd.

Idag har vi möblerat om i sovrummet. Sängarna står direkt på golvet i lagom höjd för bebbar att klättra upp på så småningom. En plastmatta har också kommit fram, vattenskål (Pälsbollen trodde att man kunde tvätta fötterna i den), en kisselåda (Fjunbollen tycker att den var jätteintressant men har inte vågat ta sig i den än), en liten klösställning med krypin nederst och en massa läskiga leksaker. Kameran har också fått en ny placering så det syns mer av rummet. En grind har också kommit upp så nu har de hela sovrummet att busa runt i.

När vi grejade idag så var alla bebbarna obekymmrade om dammsugaren, borrmaskinen och möbelflytt, men när jag tog loss kardborrbanden som webbkameran satt fast med så fräste Fjunbollen varje gång. Imorse kom hon och väckte mig vid 5-tiden, pipandes som bara den, så blev hon nöjd när hon fick komma upp och gosa. Sen när Tindra gav de andra di så släppte jag ner henne på golvet och hon hittade tillbaka till bolådan alldeles själv.

Jag blir så lessen på alla lösspingande katter! Vi har flera stycken som har gjort vår tomt, vår uteplats, våra utemöbler och fönsterkanter till sitt revir. Nu är det så att våra katter blir galna av att se dem utanför och känna alla lukter, så de har börjat bråka med varandra. Och Missy som ju är den som skyddar alla ute från alla inkräktare åker på mest spö här inne. Det är så orättvist! När jag klev utanför dörren idag satt den mest sötaste lilla vita katt med underbara isblå ögon och tittade på mig. Hon jamade och hade vi inte haft en grind för dörren hade hon bara klivit innanför. Jag försökte stålsätta mig och se så elak ut som möjligt och fräsa och jaga bort henne. Det funkade inte alls. Hon följde med mig runt på tomten och tillbaka igen. Sen fick jag skicka ut Leo. Han är inte lika blödig som jag. Det funkade inget vidare det heller. Vad gör man??? Nu ska jag medla mellan katter som bråkar igen...

Inga kommentarer: